Pages

Subscribe:

Saturday 16 March 2013

CREATIVEHEART PSD EDITING WORK FLOW

Assalamualaikum. Kalau lihat pada tajuk memang aku tiru tajuk album KUKUBESI di facebook. KUKUBESI pun ada tunjukkan flow editing dia di facebook. Ok bukan itu yang aku nak kongsikan, aku nak kongsikan flow editing aku. Bagaimana aku menghasilkan gambar tersebut. Jom layan...



Proses : Ini adalah gambar asal

Proses : Menghilangkan Beg kamera di bawah.

Proses : Menukarkan langit. Bagi saya, langit biru lagi cantik berbanding warna putih.

Proses : Memasukkan warna agar lebih seimbang langit dan tanah.

Proses : Menambahkan bintang dilangit menggunakan brushers agar nampak ala - ala fantasi.

Proses : Menambah warna ungu di langit. Kerana dimataku lebih menarik.

Proses : Menambah text sedikit bagi mencantikkan gambar. Ok. Selesai.

Gambar Asal :- 


Hasil :-


Semoga anda semua dapat sesuatu bila melihat flow tersebut. Kalau ada sebarang pertanyaan, boleh tanya saya di komen or facebook.

0 comments: